13 november 2008

tjat!

Nyhetsmorgon på TV4 har Kapstaden-tema i tre dagar. Jag sitter och gråter just nu till alla klippen jag kollat på. Gud så jag älskar den där staden..

Ni kanske undrar varför när ni ser den här, men mitt hjärta brinner för att hjälpa alla dessa utsatta, och jag blir så sjukt arg över hur polisen beter sig:
LÄNK

Men här får ni se det vackra vackra Kapstaden. Jag stör mig dock lite på det äckliga turisthysteriska tänket. Är det många svarta där de filmar? Ja, kanske personalen på fiken osv. Men är det någon svart/färgad där och fikar? Nej nej, de har inte råd att fika där, eller lust, för att det fortfarande är så pass uppdelat. Och NEJ, camps bay är inte bästa stranden, det är ju Clifton! :)
LÄNK

vill ni fatta skillnaderna i hur rika och fattiga har det så kolla det här:
LÄNK

det komemr bli mycket sydafrika nu. men så får det vara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar