8 januari 2009

viktig information

förresten så hade vi en jätteintressant föreläsning idag.
om schizofreni, borderline, adhd, psykopati, psykoser, deppressioner och om rättsspykriatisk vård och psykvård osv osv. varje dag lär man sig nåt nytt. men idag lärde jag mig en massa nytt!

det var skönt att höra att när jag var 19 och blev inslängd att jobba med en schizofren kvinna (utan att ens egentligen förstå begreppet) så handlade jag rätt i de situationer som jag tvekat på i många år efteråt. "skadade jag henne ännu mer eller hjälpte jag henne på vägen att bli friskare?" jag var en klok liten 19åring tydligen :) Ännu klokare var det av mig att sluta jobba där efter 10 månader när jag inte pallade mer.. det var tungt som fan.


sovdags.

3 kommentarer:

  1. Anonym12:09 fm

    Hur ska man göra?

    SvaraRadera
  2. Anonym10:03 fm

    Jag ringde bara om imorn. Det vankas utgång, har en liten fågel viskat i mitt öra. på? Johanna ska med me. Men vart ska vi va innan och så? Ska vi va hos mig? Va tycker du? Det blev många frågor. Sån är jag.

    Kram.

    SvaraRadera