1 februari 2009

JOBBSNACK

Tror ni att man har ett bra jobb när man stannar en timma extra, till 23 en lördag, för att "slippa gå själv hem" trots att det går bussar från tågstationen!? :)

Har haft en bra dag. Var segt på förmiddagen men eftermiddagen och kvällen var bra. Satt mest och snackade med alla och sista timmen satt jag med två killar och diskuterade och förklarade olika brott och straff på svenska och i Sverige. Vad de ville veta det för, det vill jag inte veta. haha. Nu vet de att de kan sno saker för värdet av 1499 utan att hamna i fängelse i alla fall. Bra va!? Nej då, det var en bra diskussion, killen som var med mest, han är så grymt smart och läskigt bra på att lära sig svenska. Han snappar upp alla ord. Han sitter och läser tidningen varje dag och frågar vad alla ord betyder och kommer ihåg de! Det hade varit en sak om han var under 13 (då man lättare lär sig språk och har lättare att bli tvåspråkig flytande) men killen är ju runt 20! Jag blir imponerad!

aja, nog om mitt jobb, fan vad jag tjatar. men det blir lätt så när man verkligen gillar något!

Fick i alla fall en liten peng av arbetskamraterna att ta med mig ner till Sydafrika. Har redan börjar planera i skallen vad jag ska göra. kanske en utflykt med pojkarna, eller kläder till barnen i kåkstaden, eller nåot helt annat, ideerna flödar. :)

Nu ska jag sluta, för hur kul det än varit idag så är jag TRÖTT nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar