1 februari 2009

rökens uppkomst var..

Jaa ni. Lägenheten här under, den har ju Soc köpt in sig på, så det bor ju människor där i perioder som lever på Soc bidrag. Ni som känner mig VET att jag är den sista som har fördomar om sådant, och jag har själv levt på soc några månader 2006 när jag var arbetslös och hade hoppat av lärarutbildningen. MEN, nu är jag fan galen. Det har BARA bott grannar där som jag avskytt av olika anledningar. En var mytoman och snodde saker, en var ensamstående mamma med en hundvalp som hon lämnade ensam precis hela dagarna så den stod och skällde från 07 - 13 varje dag, oavsett vardag eller helg. Dessutom lät hon hennes dotter springa omkring och skrika och hoppa när hon ville på dygnet. EN annan klagade på precis exakt vad som helst. Ja, jag minns inte mer. Men jävligt irriterande har de varit allihopa i alla fall.
Så, nu har det stått tomt i 4-5 månader och det har varit underbart, men nu har den nya idioten kommit. Hon är runt 40 år, ser lagom trött och sliten ut och har haft fest dygnet runt sedan fredags kväll typ. Igår när jag vaknade luktade det dessutom som att någon rökt inne i våran lägenhet, och det stank i trappuppgången, vilket betyder att de suttit och rökt INNE hela natten. Huset är ju ganska gammalt så det är inte så täta dörrar.. I morse vid sju höll de fortfarande på att stoja och ha sig.

Jag ringer hyresvärden nästa gång, men ska lämna en lapp till de först. Alla är värda en chans till förbättring. Men jag tänker inte sova så här dåligt någon mer gång när jag ska upp och jobba 12 timmar!

Aja, nu har jag fått beklaga mig lite i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar