31 maj 2009

musiklektion

Jag blev lite till mig när en festmedlem inte visste vilka som var East 17. "jag lyssnade på bra musk". Yeah sure, INGEN lyssnade på enbart bra musik när de var 10 år. För det här var första delen av 90-talet då ingen på festen var äldre än 10 år. Mina idoler 1994 var Ace Of Base, Take That, Nirvana och Beatles. Jag lyssnade på allt möjligt. Både bra och dåligt. Bästa kombinationen. För tänk va tråkigt att gå på fest och inte kunna skratta åt allt det här utan bara tänka "shit vilken kass musik". För visst, det ÄR kass musik, men det är nostalgi och det är bra grejer. Det tycker till och med Henrik Schyffert, även om han har nostalgi till lite andra låtar än mig, då han är född cirka 20 år innan mig.

Så här har ni lite East 17!


Kommer ihåg att jag gick i trean, var jättekär i Martin Sandström, och grät massor till den här låten!

2 kommentarer:

  1. stay another day, grym låt! :) jag lyssnade på east 17. göddiga minnen, definitivt! :) /lövet

    SvaraRadera
  2. Åh jag älskade stay another day!!!!!

    SvaraRadera