3 augusti 2009

Måndag

En bra dag. Sov länge, ja till 14.30. Somnade i och för sig vid 05.30 så det var kanske inte så konstigt. Satt uppe och prata på msn efter att jag kom hem från konstigheter vid 03 inatt. Märkligt ibland hur mycket saker som kan hända på en och samma dag. Vid 18 idag så frågade matilda om jag skulle med till gymmet, jag tog tag i mig själv och följde med. Sprang 30 min, cyklade 20 och rodde 10. Var lagom slut sen och nu skulle jag antagligen somna om jag försökte. Dock har jag ju lite svårt för det där med att lägga mig innan 24..

Annars gör jag allt för att inte komma in i en dålig svacka igen. Försöker göra saker om dagarna och peppa mig själv. Det går rätt bra ändå. Jag är ganska trött på att folk "inte fattar hur man kan må så dåligt hela tiden. Hur svårt ska det vara att vara gladare". Jag vet inte om de som säger det här inte har kontakt med sig själva alls. För det är människor som jag anar faktiskt inte verka veta hur de mår, som ALLTID är glada, trots skitsaker som händer. Det känns inte sunt heller. Jag vet att jag borde försöka vara mer positiv ibland och inte bara se det som är jobbigt. Men tror ändå det är bättre att ha lite kontakt med sig själv än ingen alls. En dag kommer allt det där dåliga som de personerna tryckt undan att komma som en käftsmäll och DÅ mår man dåligt på riktigt.. Hur som, så kan jag itne se hur man kan STÖRA sig på att folk mår sämre än sig själv? var glad att Du mår bra i stället? Och lite empati och medkänsla går ha ändå, trots att man själv mår bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar