16 september 2009

tankar

Sitter på jobbet, är sjukt trött, vet inte varför, men sova skulle vara skönt i alla fall. Jag har haft lite negativa tankar i skallen idag också och jag vet inte varför heller.

Jag tror det sattes igång lite av att jag läste gamla dagböcker. Till störst del var det bara fantastiskt kul. Hittade bästa citatet "Det finns många snygga killar i Boxholm. Synd bara att de är just från Boxholm" (Tania 14 år 1999). Sjukt kul. Jag var kär i Tobbe Drott och Cici var kär i Linus. Vi åkte till stationen i Boxholm och hängde men vågade inte gå någonstans, så vi åkte hem snart igen. Haha!

Men i alla fall, på var och varannan sida i mina dagböcker från högstadiet står det att "han vill nog ändå inte ha mig så som jag ser ut" eller "jag är ändå tråkig och inte snygg alls så alla vill bara vara kompis med mig". Hade man verkligen så där kass självkänsla på högstadiet?

Kom bara och tänka på att jag tänker så där fortfarande ibland. Att det nog inte är någon som vill ha mig, på riktigt liksom. Jämför mig med alla andra och tycker aldrig att jag är speciellt speciell jämförelsevis. Låter ju kanske patetiskt, men så är det. Jag har bra självkänsla när det kommer till VEM jag är och HUR jag är, den biten är jag ganska stark på. Men det där andra, det ytliga, där är jag kass på att tycka om mig själv.

Alla relationer jag har/haft så tänker jag alltid att jag bara är nån som man har så länge, under tiden, tills jag blir utbytt. Tänker så idag med, i nuläget, i den situation jag är i just nu. Det är dock inte så jobbigt, då jag vet att jag ändå inte kan ge mig in i nåt seriöst med någon alls. Jag trivs bra med att ha det som jag har det nu. Men den dagen jag vill något mer då? Med någon, någonstans, någon dag, vad händer då? Kommer jag någonsin känna mig tillräcklig?

JAG VET INTE!

Försöker att inte tänka på sånt här så ofta för jag gillar mitt liv som det är just nu, jag älskar det, det passar mig perfekt. men jag vet ju innerst inne att jag inte vill leva så hela mitt liv heller.

EN dag i taget. Jag måste tänka så. Annars blir jag knäpp.

------------

Har varit så jävla bra sista tiden, har träffat så sjukt bra människor och trivs så jävla bra som det är. Jag hoppas att det inte bara tar slut helt plötsligt utan att det är ömsesidigt, att det är bra häng vi har nu.

----

Jag tycker om att tycka om. Att sakna, men inte dö av saknad. Att få närhet, men inga krav.

DÄR står jag nu. Det är vad jag vill ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar