18 november 2009

bidrag

Tänkte bara säga det, att om någon är intresserad av att skänka en peng till mitt projekt i sydafrika går det jättebra. Jag lever på en ganska taight budget i år och att ha pengar som BARA ska gå till projektet är väldigt skönt. Pengar som inte är mina liksom som bara får användas till att göra/köpa saker till barnen/människorna jag ska jobba med på gatan osv...

Hojta till så skickar jag mitt kontonummer. En femtiolapp räcker t.ex till mat för en familj i kåkstäderna ett par dagar eller till legitimation för en som bor på gatan, vilket de behöver för att kunna söka jobb, eller till lunch i soppköket för en som bor på gatan i typ 3 veckor.

En heldag på stranden med mat för 15 personer och taxiresan dit kostar mig ungefär 500 kr. Det var det bästa jag gjorde på hela förra resan. Att se de här barnen koppla av en hel dag och inte behöva tänka på massa tråkiga saker och komma bort från gatan och allt våld som förekommer där..

Jag blir jätteglad för all hjälp jag kan få och människorna där nere blir ännu gladare.. :)

1 kommentar:

  1. Tjohho!
    Jag tror att jag kan ha kvart ditt kontonummer sen sist - men maila gärna över det för säkerhets skull. mono_kero@hotmail.com

    SvaraRadera