9 december 2009

Hajar ni!?

Idag tog jag lite ledigt från jobbet. De som jobbar på barnhem har ledigt varje onsdag så jag tyckte inte det var mer än rättvist att jag också var det och kunde hänga på till stranden. Med en ny tatuering på armen så fick jag linda in armen i bandage och har nu en sjukt snygg bränna på vänster underarm :)

Clifton var gött som vanligt och fortsätter att förvåna med badvänligt vatten. Gick en liten promenad och klättrade på klippor, nån slags motion vill jag försöka få här i landet där man åker bil överallt. Nina frågar mig plötsligt "ser du där ute, mellan båtarna, att det är nåt svart som sticker upp? Det kanske är en haj HAHA!"
Ja, hon skojade ju, för hajar brukar inte förekomma vid Clifton eller Camps Bay. Men i samma sekund börjar ett larm tjuta och en tjej springer omkring med en vit flagga med en hej på. En livbåt sätts igång och de åker runt till stränderna runtomkring för att varna. Alla springer upp från vattnet och står och kollar ut mot vattnet. Det märks att det inte är något vanligt förekommande fenomen då även alla sydafrikaner står och pekar och kollar. Jag kunde i alla fall räkna till 4 hajar där ute. Ingen aning om vad för hajar men antagligen inte vithaj så nära stranden. Det hela är dock över på 10 min och snart badar alla igen...

Blev nästan 4 timmar på stranden, gött! Men är rätt röd om fötterna och i knävecken nu. Kan ju inte komma ihåg att smörja in mig överallt heller...

I kväll blir det Barcelona och några kalla öl här i Observatory med min trogna fotbollsvän Maria från Spanien. Fint att ha någon som vill kolla med mig :)

Jag är fortfarande förvånad att det sitter nåt på min arm som kommer sitta där hela livet...

Det börjar kännas som vanligt igen, som att jag vill stanna här för alltid.. Någon som har en idé hur jag ska lösa det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar