8 december 2009

just an ordinary tuesday



Idag var det julfest i soppköket. Runt 270 personer räknade vi på. Det var full rulle kan jag lova. Kyckling, ris, sallad, potatis och annat gott och sen lite godis och efterätt. En frukt på vägen ut bjöds det även på. Lyckat på alla sätt och vis. Men Savian var inte där idag heller.... :(

Efter jobbet så gick jag för att skriva ut lite grejer jag tänkt tatuera. Hade ju tänkt börja med mitt namn och personnummer på handlederna. Dock hade inte internetcaféet Word på datorerna så det typsnitt jag ville ha gick inte få fram. Jag skrev ut det andra så länge. Kom fram till att jag skulle göra hjärtat så länge. Tatueringsstudion ligger precis bredvid internetcaféet så jag gick dit för att se vad de tyckte om motivet och sådär..

"when do you wanna do it"
"whenever, I live just up the road"
"ok, you can do it now...?"

"now now!!!?"

"yeah, but if you wanna wait..."

"no, whatever, better make it done"


Så... Idag blev jag av med tatueringsoskulden på en studio i Observatory i Kapstaden, Sydafrika och det känns sjukt bra!

4 kommentarer:

  1. Jennifer9:43 em

    Snygg!!

    hoppas allt är bra där borta! tycker hemskt synd om dig som måste ha en massa värme & sol hela tiden..
    en annan är nöjd med en vaccinations-stel arm och blött och kallt ute!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad SNYGGT det blev! Bra där!

    SvaraRadera
  3. Sara och Jenny: TACK! Jag är nöjd...

    Jennifer: Tack! haha, det låter ju helt underbart det där alltså! :)

    SvaraRadera