27 december 2009

sun is shining

Söndag. Annandag jul. Julen 2009 över alltså, oj så konstigt det känns! Men inte så det gör något direkt. Ser fram emot ett 2010 som väntar med en jäkla massa nya påhitt. Har ingen som helst plan för 2010 än så länge, men det gör inte så mycket.

Hade tänkt åka till stranden idag men det får bli i morgon i stället. Det är måndag då och folk har börjat jobba igen, så det kommer inte vara lika hysteriskt på stranden osv. Fixar med räkningar, bloggar lite och ska lägga upp lite bilder på facebook med. Ikväll kommer Lisa hit, hon var här förra gången jag var här, o jobbade i Soppköket. Hon är från Tyskland och ska bo hos Damian så vi ska ha lite grill och vin ikväll hos honom, blir nog nice.

Saknar jobbet, saknar att åka taxibussar med 19 personer fast det egentligen bara får plats 14, saknar stämningen i stan när jag handlar lunch, saknar att bara sitta och prata med alla människor i soppköker. Blir nog att leta reda på lite folk i stan i morgon som vill följa med till stranden, det absolut bästa vore om jag hittade Savian, men det är nog inte det lättaste. Vi får se...

Igår hängde jag med Chris, han lärde mig lite grunder i hur jag ska tänka och göra när jag gör ollie och när jag tar mig framåt med skaten, sweet! Satte ollie flera gånger i rad, det går framåt! Sen kollade vi på Boys Dont Cry men båda somnade.. Hängde lite hos Damian på kvällen men var seg så gick hem ganska tidigt. Smsade lite med bra folk hemifrån på kvällen innan jag somnade runt 01.. sov gott!

Här kommer lite bilder. Mamma, pappa, Åsa o ni andra som inte har facebook, vill ni se alla bilder så be Nadine eller någon annan med facebook visa dom för er?

Bilder från dagen på stranden, några bilder från en karneval, från stan och från dagen med massa små barn från ett slumområde, då de spelade fotboll och fick lite julklappar och dansade en massa:




barnen dansade överallt under karnevalen:
Min namne tania:
Damians syster, "minns inte namnet", jag och Damian (jag är kass på namn, måste börja lära mig att minnas!)
Fotbollsträning precis utanför den nybyggda stadion för 70 000 åskådare inför VM nästa år:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar