6 januari 2010

lite allt möjligt.

Var på M'zoulis i söndags, vilket är en fest ute i Gugeleto (kåkstad/förort). Det är så jäkla mycket folk, mat, öl musik att det känns som nåt som händer kanske en gång per år. Faktum är att det är VARJE söndag. Man får beställa kött, sen grillar de det och det tar ca en timme. Under tiden dricker man öl, dansar omkring på gatorna och träffar sjukt mycket folk. Maten var bland det bästa jag någonsin ätit, åt tills jag rullade omkring. Och ja, borden var slut för länge sedan, då får man använda en ölback som bord och sitta på trottaren mellan två bilar och äta (med händerna såklart).. :) Blir minst ett återbesök innan jag åker hem.

I Observatory där jag bor finns det en jäkla massa nice graffitti och målningar osv överallt på väggar, dörrar och trottoarer.
Teatern visar Låt den Rätte Komma In! Lite ballt trots allt..


Min kära Savian och ännu en av mina favoriter (minns inte namnet) som alltid hjälper oss med billiga taxiresor hem osv när vi är ute på Long Street.

För övrigt så kommer nog jag och Nina att spendera en natt i stan om nån vecka. Sova med gatubarnen nånstans, eller vet inte om vi kommer kunna sova. Men jag vill verkligen se hur det fungerar och hur det VERKLIGEN känns. Jag vill kunna säga att jag förstår, i alla fall LITE LITE grann..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar