7 januari 2011

Tolka det precis som ni vill.

.. men det påminner bara så jävla mycket om dig. om oss. en bild säger mer än tusen ord.

saknar dig ju.

men så får det vara nu. jag är inte den romantiska typen. jag vill inte ha blommor och choklad. jag tror inte riktigt på ödet. tror inte på att "ska det bli vi så blir det så en dag". jag tror man måste kämpa för en del saker och del saker bara händer även om det inte borde. shit happens som det heter. jag tror att jag och j skulle vara så jävla rätt om vi mådde ok båda två och bodde närmre varandra. men nu är det inte så. så då får man leva vidare sina liv. sen får vi se. men jag kan inte leva på hoppet att det kommer bli vi om det är menat. vill jag att det ska bli vi, och han vill det med, ja då får han och jag se till att det blir så, en dag. men det kommer inte bara hända, utan att vi gör nåt åt det. vi har ödet i våra händer, så vill jag nog se det. just nu har jag ödet i mina händer lite grann men väljer att skjuta fram det, med risk att förstöra det. men det är det enda rätta. det positiva är väl att han känner samma sak. det gör inte riktigt lika ont då, när man försöker förstå varandra.


----

Jag och Pia sitter här vid hennes köksbord med varsin dator. Det är så skönt när man kommer hem och man inte behöver be om ursäkt; "jag ska bara sitta vid datorn en sväng, det går snabbt". I stället så tar man fram datorn och loggar in på facebook och skriver sitt blogginlägg på blogger, precis som att det är en självklar del av vardagen. Det är en självklar del av vardagen, för mig. Och så även för Pia; I guess :)

Tog mig hit. Med tåg till Sundsvall. Sen taxi till Åre, det är 28 mil. Tre taxibilar körde. 18 000 kr kostade det kalaset för SJ. Tänk om de bara hade väntat i Stockholm i 15 min extra, så hade alla kommit med tåget till Åre. Men de tycker väl att de har gott om pengar? Högst intressant. Men taxichauffören kom tjänade efter proviosionbaserad lön var ganska nöjd..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar