12 februari 2011

Jag var bara tvungen:

Här har ni tjejen som är SJUKT nöjd över sitt liv. LÄNK (Låter hon nöjd?)
Hon som sa åt mig att det är sådana som hon som kommer ta över världen en dag och vi andra "svenssons" (ja jag är ju välkänd för att vara extremt svensson, visste ni inte det) kommer jobba under sådana som henne. Tror hon missat det där med Svensson. Bara för att man har ett jobb och tjänar egna pengar och är självständig och kan ta hand om sig själv så flyter man väl inte in på svensson-stråket? Vad jag vet så har jag varken hus volvo man hund eller 2 barn.. Jag tjänar mina pengar för att kunna göra kul saker, resa, hälsa på vänner, köpa en del grejer jag vill ha och betala skatt och bidra till välfärden i vårat land. Dessutom, det är ju vi arbetande skattebetalare som ser till att sådana som henne överlever. Jag som är jävligt vänster och mycket för att ha höga skatter och hjälpa varandra i samhället blir förbannad. Det är sådana som hon som gör att en del blir arga och irriterade och får för sig att rösta blått. För att man utnyttjar ett system som ska vara till för de absolut mest utsatta. Inte till lata och klantiga människor som VET exakt vad de gör för fel. Arbetsföra människor som lika gärna kan tjäna sina egna pengar och betala skatt. Hon är inte dum, hon är inte korkad. Hon är bara sjukligt broende av att vara beroende av andra människor. Att slippa ta eget ansvar att inte behöva ta hand om sig själv. Att man mår dåligt är INGEN ursäkt, möjligen en förklaring för tillfället men fan ingen ursäkt.

Klipp dig och skaffa dig ett jobb (glöm inte att man måste GÖRA ett slutprov på en kurs, även om man får intyget, om man varit sjuk, man kan inte bara skita i det och tro att det ska fungera ändå och sen bli sur för att arbetsförmedlingen "snokar" rätt på sanningen). Låt dina soc-pengar gå till ensamstående mammor, flyktingar eller någon annan mer behövande i stället!

Hon har även berättat hur misslyckad jag är för att alla killar bara vill va kompis med mig och inte mer. Henne vill de bara ligga med och inte direkt gifta sig med. Vilket tycker ni låter bäst? Vänner eller bli knullad? Hon sa för 2 veckor sen att det var irriterande att killar ville ha henne bara för att hon var liten och söt. Nu vänder hon det mot mig i stället och säger att det är ju positivt. Ni visste väl också att jag är tjock ful och töntig? Någon vidare vän är jag inte heller. Jag pratar ju alltid bara om mig själv och frågar aldrig hur mina vänner mår. Japp, det är Tania i ett nötskal det.

Det är tur att det är HON och NU som sagt det här, för jag kunde inte tagit åt mig mindre. MEN däremot gör det mig ändå arg, för man säger fan inte sånna saker.. Till nån. Någonsin. Tur att du aldrig någonsin kommer bli min vän igen. Jag borde lyssnat på er, alla mina riktigta vänner,f ör länge sedan. Ni varnande mig, för över ett år sedan. men men, allt tar sin tid.

Nu lovar jag, att jag kommer inte lägga en sekund till på henne, på det hon sagt eller gjort. Bara om hon skulle göra något elakt igen, då har jag lite reservinformation att komma med, kanske låter fånigt, men så är det. Inte ens jag tar vilken skit som helst. Borde fattat när du för 1,5 år sedan skrek fitta och försökte slå mig, att du var värd noll. Man gör inte så vad som än är anledningen. Man PRATAR om det. Men "hon var ju full". Jag borde fattat bättre, man beter sig inte så när man är vuxen. Och vet DU, jag är faktiskt vuxen nu och det är så jävla jävla skönt.

Från och med NU är du NOLL.
Inte ett ord till om dig.

2 kommentarer:

  1. Klart killar (och tjejer) vill vara din vän! Du är superawesome!
    Det osar avundssjuka, för att du är ambitiös och driven, och som det låter, så är hon precis tvärt om.
    Jag vet inte vem det är, men jag tycker redan illa om männinskan, stackars bortkomna lilla tjej..

    SvaraRadera