6 maj 2011

För 2 veckor sedan var det jättevarmt och soligt i mitt kök. Ryktet säger att det ska bli fint väder nu i helgen igen. Det tackar vi för!

Jag sitter och funderar över allting nu. Resor. Planer. Förhoppningar. Förväntningar. Val. Beslut. Pengar. Vänner. Jobbet. ALLT snurrar i huvudet på mig. I vilket fall så har jag bestämt att jag blir kvar i Mjölby ett år till minst. Pengar handlar det om. Det är billigt att bo här. Jag vet att jag har en inkomst och att jag kan spara mycket. Jag har trots allt familjen här och en hel hög med vänner på nära håll. Det är ok. Och det är värt det.

Känns jobbigt att välja mellan Kenya-Sydafrika och USA Roadtrip. Men det är ett gyllene läge med roadtripen så jag måste ta chansen. Kan vara once in a lifetime. Sydafrika är kvar. Det är tråkigt att man inte kan ta ledigt hur man vill från jobbet. Då hade jag nog försökt samla till båda delarna. Men det funkar inte. Jag måste välja och så är det ibland. Livet är hårt ;)

Gillar när jag har I-landsproblem ibland. Man inser vad man har det bra och hur lite man har att klaga över när det här är mina största problem.

En annan sak. 1 juni öppnar MAX i mjölby och jag kommer bli tjock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar