22 september 2011

I don't wish I was you

Ibland kan jag vara avundsjuk på dom som bott i Mjölby hela sitt liv. Fått barn vid 20. Gift sig vid 23. Köpt hus någonstans däremellan. Köper sina kläder på Kappahl o Lindex eftersom det är så långt till Linköping. Möjligen varit på en charter till Grekland nån gång och då tyckt att det varit SÅ skönt att komma hem. Som har 2 barn, villa, volvo och hund. De vill inget annat, de drömmer inte om annat utan det här är det de VILL ha nu och för alltid.

Jag kan en ibland vara avundsjuk på dom. Så jävla mycket enklare!

Ibland sa jag.

(och tänkt nu inte ens tanken på att kommentera och säga att jag inte ska vara så fördömande eller nedlåtande. Det är jag inte. Alla är olika och det är en jävla tur. Jag är dock inte som beskrivningen men många är och det är verkligen inget fel i det.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar