20 september 2011

Jag blir jävligt trött på mig själv

Ena dagen vill jag flytta utomlands, bara sticka, börja på nåt nytt, få värme, galenskap och orutin. Idag vill jag hitta ett jobb i huvudstaden, flytta dit, få lite rutiner och stabilitet men samtidigt något helt nytt också. I morgon vill jag antagligen bo kvar här, spara pengar, leva för resorna.

Vad vill jag? Jag vet faktiskt inte. Jag vill något, men inte det jag har/gör nu.

Dessutom, hur går allt det här ihop med nån slags kärlek i Frankrike/Burundi/på turné?

3 kommentarer:

  1. Tror du är som mig där och som många andra... tror du tänker för mycket och fastnar i en ångest av vad man ska göra "med sitt liv". Jag tror inte lyckan är någon destination.. Snarare att komma till ro med sig själv och sin tillvaro. Vart än du hamnar så kommer du alltid önska dig bort någon annan stans också, eller nåt du inte har.
    Vet att de här tankarna är svinjobbiga när de dyker upp, usch... Men tänk vad bra vi haft det som kunnat resa som vi har gjort och uppleva det vi upplevt. Vi är rika på den erfarenheten och upplevelserna. Hemmet är där ens hjärta är, svårt när det är på olika platser dock.. Men jag fann svaret i det jag prioriterade även om jag fick betala med att förlora annat på vägen.. Vänner & familj! :)Sen önskar ju jag många gånger att jag kunde åka tillbaka till bali, men det är här jag hör hemma iallafall. <3

    SvaraRadera
  2. Ja, gud, jag hade varit en helt annan människa utan mina resor. Jag är också så himla glad att ha de erfarenheterna i ryggsäcken. Jag växte så jävla mycket av dom. Ja, jag vet dock inte alls än var jag trivs bäst, men det kommer nog. Men jag är ganska säker på att det inte är här. KAN bli att prova stockholm för mig med!

    PUSSSS på dig!

    SvaraRadera
  3. Vad jag gör med mitt liv är helt ok för övrigt, jag älskar mitt jobb och mitt karriärsval. Det är mer att hitta VAR jag vill pyssla med det här som är problemet :)

    SvaraRadera