18 september 2011

Söndag.

Har spelat match, gick ju inget bra. Förlorade mot seriens absolut sämsta lag. Innan idag hade de inte vunnit en enda match i år. Heja oss. Men men, nya tag. Två matcher kvar på säsongen nu. Vad snabbt det gått. Blir nog en säsong till för mig i Södra, det har varit kul i år. Roligare att spela fotboll har jag inte haft sedan 2005 tror jag.

Sitter och kollar på Skins (ovanligt) och förundrar mig över hur jävla ont kärlek kan göra. Vad är det med oss människor att sätta känslor så högt upp. Varför gör inte andra djur det på samma sätt? Det vore rätt skönt att vara typ skalbagge. Bara vara och följa instinkter eller vad de nu styrs av. Jag har visserligen blivit bättre på det, att inte göra kärleken till det viktigaste i livet. I alla fall inte kärlek till en partner. Kärlek till familj och vänner kommer självklart alltid vara viktigt. Jag trivs ganska bra med tillvaron just nu. Saknar en del vänner bara, och saknar att resa, som alltid. Men jag mår aldrig sådär dåligt längre. Jag har inte den där ångesten i bröstet eller de där dagarna då jag inte kommer upp ur sängen. Det var länge sedan nu. Och jag är helt säker på att det är för att jag lägger fokus på andra saker. Ser att livet går ut på så mycket mer än vad jag insåg förut. Det finns viktiga saker, och jag väljer dom själv och det är bara jag själv som kan se till att jag mår bra, utifrån mina förutsättningar. Det är ingen annans ansvar eller fel. JAG bestämmer själv.

Mer skins, sen söndags/födelsedagsmiddag hos mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar