1 november 2011

Fussball

Ikväll blir det höstens första inomhusträning. Det ska bli skitkul. Jag vet också hur jobbiga inomhusträningarna kan vara. Det blir mer "förbränningsträning" med intervaller typ med inomhusspel. Inte många långa löpningar som innebär uthållighet på det sättet. Men dock en jäkla massa snabba löpningar i nästan 100%.  Förklarar för er som inte vet nåt om fotbollsträningar men kanske löper och tränar på gym :) Ska bli nice sen när vi drar igång med stationsträningen uppe på södra med. Som att gå till gymmet men ha 25 vänner med sig och kan flamsa en hel del, gillar't. Slippa tråkiga maskiner och jobba med rep/pinnar/stegar/bollar och varandra i stället. Det blir ju ändå nån slags tävlingskänsla över det, att man inte vill vara sämre än alla andra, så man håller bra fart. Jag har inget behov längre av att vara först, snabbast eller starkast, men vill ju ändå hålla liknande nivå som de andra. Bra att ha lite press på sig från omgivningen.

Har inte bestämt mig än om jag ska satsa på Alaget eller Ulaget till våren. Får se hur det ser ut med allt då. Jag vet ju hur mycket tid det tar om jag verkligen vill satsa.. Det beslutet får vänta, men jag vet att jag har en god chans om att konkurrera mig till en plats i startelvan i Alaget!

Ska bli gött med lite träningsvärk i morrn, har saknat det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar