22 december 2011

God (?) jul

Snart är det julafton. Åh så mysigt... eller?  Jag kan inte låta bli att tänka på alla ensamma människor som nu sitter och våndas för den helg på året då ensamheten märks som mest. Jag tänker på alla barn som bara väntar på att mamma och pappa ska bli fulla och börja bråka. Jag tänker på barnen som somnar till ljudet av föräldrar som grämer sig över att de inte ens har råd att köpa någon speciell mat till julafton och några paket är inte ens att fundera på. Jag tänker på när barnen kommer tillbaka till skolan och hör hur alla andra barn jämför sina julklappar. Jag tänker på alla ensamstående föräldrar som inte har en chans att ge sina barn det de önskar, inte ens mat för dagen. Jag tänker på alla ensamma, som i helgen är mer ensamma än någonsin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar