20 januari 2012

What I need

Jag vet faktiskt inte vad jag behöver. Jag saknar att ha "någon" men saknar inte att ha en stadig, permanent, rutinmässig relation. jag har inte haft en sådan på snart 3 år. Jag tror jag trivdes med F för att det gav utrymme till att vara jag, till att göra det jag ville, hinna resa, jobba och så. Jag hade fått prioritera bort så mycket som jag har idag, som jag inte vill mista, om jag hade t.ex en sambo. "Det behöver inte vara så" tänker du nu. Men jag tror det, i 9 fall av 10 ungefär i alla fall. Jag hade F så pass att jag hade någon att höra av mig till, någon som hörde av sig till mig, någon som sa att han saknade mig osv. Men egentligen var det inte mycket mer än, förutom de, hmm låt se, 8 veckor som vi sammanlagt spenderade tillsammans under 8 månader. ENvecka i månaden, det är vad jag har tid med alltså.

Jag trivs ganska bra med att vara själv. Inte ensam, men själv. Klart man saknar närhet och ömhet och att någon saknar en. Men ändå, jag trivs förvånansvärt bra så här.

Det kan säkert ändras, en dag. Vem vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar