13 februari 2012

Jag hade glömt det här.

Läste igenom lite inlägg från när jag var i Kapstaden sist. Åh fy fan vad arg jag var den här kvällen (en dag i februari 2010):

Idag är igen bra dag. Beslutsångest, som FAN. Orkar inte skriva om det.

igår fick jag höra av en vakt:( jag var lite full och sa "jo, jag ser ju verkligen ut som 17..." och lite andra smådryga saker när han frågade om legitimation. Han var jävligt otrevlig från första början dessutom)
"prata inte med mig som om jag var ett av gatubarnen, jag har sett att du pratar med dom en hel del" 


HAHA! Fucker! Seriöst. Jag blev GALET arg..

"hm,,, nja, jag pratar med ALLA som om de vore människor, men om du känner att du är värd mer än andra personer bara för att de inte har ett hem att gå hem till så grattis, måste kännas bra"

IDIOT.

Det hela slutade med att jag var svinarg och han kallade mig rasist för att få andra vakterna på hans sida. men när jag berättade vad han sagt så var han körd i alla fall.. De sa att de förstod mig och att han var ett pucko i stort sett...

gaaaaaaaaaaaah. Det finns så många idioter i det här landet som hjälper till att göra det svårare att få bort de extrema skillnaderna mellan fattiga och rika. Om man tycker att man är mer värd än andra människor för att de bor på gatan, då är det svårt att förändra något..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar