5 februari 2012

Just another sunday

Igår var det lördag. Det firade jag med att gå upp 07.30 och åka till Norrköping för cup. Vårat lag vann gruppen och gick vidare till slutspel. 6 timmar senare. Lagom segt att sitta och vänta 6 timmar på att få spela en enda match. Värdelöst upplägg på cupen. Man spelade bara om placering så om man kom tvåa i sin grupp spelade man sedan om 9-17 plats. Meningsfullt? Känns som att det kan kvitta lite va? Hur som helst, vi spelade bra under dagen men efter 6 timmar är det svårt att tagga till igen och det var nog det som hände, för vi spelade inte alls bra sista matchen och förlorade ganska rättvist. Kom hem vid halv åtta..

.... då lagade jag mat och Emelie kom förbi och åt och kollade på Melodifestivalen (Loreen var bra som fan allt annat var ganska kasst) och sen såg vi på The Descendants  . Den var ganska bra.

Har laddat ner en app där man kan fylla i träning och hur mycket man äter osv. Jag har börjat förstå att jag äter för LITE. Jag bör få i mig ca 1700 kalorier per dag. Jag kommer sällan över 1400. Och så tränar jag vissa dagar. Då blir det ju ännu lägre. Dock äter jag en jäkla massa fett och väldigt lite kolhydrater. Kolhydraterna har jag minskat med flit men bör kanske äta mer, speciellt de dagar jag tränar. Jag vill inte gå ner i vikt nåt vidare, vill mest bli lite mer fit och behålla den vikt jag har nu. Men äter man för lite ställer kroppen in sig på svält och jag kan ju glömma att några muskler byggs i alla fall. De försvinner och blir energi eftersom kroppen får i sig för lite sånt. Jag tycker jag äter normalt men det är nog mellanmålen jag hoppar som gör att jag sällan kommer upp i så pass många kalorier.. Det finns folk som äter 5000 kalorier om dagen. Jag FÖRSTÅR inte hur de gör? Äter de dygnet runt? Har de nåt i handen som stoppas i munnen  hela tiden? VAD äter dom för att få i sig så mycket. Det är ett mysterium för mig! Det känns nästintill omöjligt för mig att ens kunna få i mig så mycket under en enda dag.. Igår gick jag LÅNGT över gränsen och då åt jag både mc donalds, chips, ostbollar, cola och massa mat. (då var det ändock bara 2700 kalorier hur fan kan man äta det dubbla?)

På jobbet. Ska göra en tårta nu till en av kidsen som fyller 18 idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar