1 mars 2012

I love you CT

Framme alltså. På plats. Vi bor hos Chris, en vit sydafrikansk kille på 35 år som bor i Plumstead, en förort med blandad befolkning. Dock ganska välställt område. Det kan låta konstigt att jag ens skriver om det, men allt handlar om det här; vita/svarta/färgade, rika/fattiga..

Vi bor i ett hus med 3 rum och kök. Jag och Dina delar på ett stort rum och har ett eget badrum. På innergården finns stor altan och pool. Lyx i svenska ögon, tycker jag. Vi kom fram klockan 13 igår. Åkte hem, duschade, softade lite. Senare åkte vi alla tre och handlade mat tillsammans. Känns skönt, vi kan bara ta det vi vill ha i kyl och frys utan att tänka på att det är någon annans. Klockan 21 somnade vi båda två, helt slut. Åtta på morgonen vaknade vi båda två, helt utvilade och nöjda.

Vi tänkte först ta oss in till stan idag, men har lite planer för kvällen som gjorde att det kändes lite stressig. Sen bestämde vi oss för att åka till kenilworth som ett område ganska nära där vi bor, med massa outletbutiker. VI chillade lite i trädgården och när Dina gick in för att be så började jag göra armhävningar och köra plankan i ren uttråkning. När Dina kom ut och sa ”vaaaaad gör du?” så fick vi ett ryck och drog igång lite träning i solen. 5 stationer med olika övningar. 45 sekunder på varje och tre varv. BRA gjort. Sen ett dopp i poolen och därnånstans så bestämde vi oss för att vara kvar hemma. Jag ska iväg vid 17 och Dina vid 16 så tiden kändes knapp och det är ju faktiskt semester ☺

 Jag har som sagt varit i kontakt med John och i morgon följer jag med honom till kåkstaden en sväng. Vi köper väl med lite frukt och dryck till barnen och jag vill bara känna av läget, träffa alla igen. Blir väl nästa vecka som vi sätter igång att verkligen göra något ordentligt.

 Ikväll ska jag träffa Marco och Johnny, två av de killarna vi umgicks med i stort sett hela tiden de sista veckorna när jag var här sist. Ska bli så himla fint att träffa dem igen! Vi ska på en premiärvisning av en ny skatefilm tydligen. Skoj! (snygga killar haha)

 I morrn ska vi på middag med en ”inhyrd” kock (kocken är en av Chris kompisar). Lördag har jag tänkt att Gee ska vara fokus. Saknat den galna tjejen!

 Åh, jag skulle kunna skriva hur mycket som helst. Men det kommer hinnas med..

 Det känns bara så jävla rätt och så jävla bra att vara Hemma igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar