8 april 2012

Random life

Var ute och drack öl (cola för mig) med pappa, Åsa och Åsas bror Magnus igår. Pratade om allt och inget och som vanligt mycket jobb, politik och annat vettigt. Pappa och Åsa verkar seriösa med att åka till Kapstaden i jul och nyår 2012/2013, så nu MÅSTE jag ta mig dit. Jobbigt? :)

Efteråt tog jag pappas bil och körde hem dom till honom och åkte sen hemåt. Mötte några vänner på vägen och frågade var de skulle. De var på väg till en fest och jag frågade om de ville ha skjuts. Följde med dom in och det visade sig vara en Burundisk fest, någons son fyllde år. Afrikansk mat, musik och dans fram till 01.30 för mig gjorde min dag! Åh, vad jag trivs.

"Tania, det är ingen svensk som är som du, mot oss afrikaner här i Mjölby, knappt i Sverige alls. Det är svårt att träffa svenskar som på riktigt förstår vår kultur och som gillar den dessutom. Varför är du så snäll?" 


Jag är bara mig själv och hamnar där. 


Kroatien. 

Afrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar