2 juni 2012

Ett decennium

Kommer på mig själv fler och fler gånger att jag säger "det är tio år sedan" och inser vad åren går fort och att jag börjar bli lite gammal (men ingen åldersnoja!) ..

vad har jag pysslat med senaste tio åren?

2002: Gick andra året på gymnasiet. Var tillsammans med Andreas, första seriösa förhållandet, spelade fotboll mest hela tiden.
2003: Tog studenten. Hade en sommar som jag fortfarande minns som en av de bästa. Mycket kent, mycket spännande kärlekshistorier som fick mig att för första gången i mitt liv känna att jag kanske är lite snygg, bra, smart och lite värd något!
2004: Hängde med Johanna och åkte på tusen konserter. Träffade Micke. Började plugga till lärare.
2005: Flyttade ihop med Micke, flyttade till Linköping.
2006: Antagligen det mest psykist påfrestande året i mitt liv, var en otroligt trasig själ. . Hoppade av lärarutbildningen, var arbetslös en stund. Jobbade på tre olika jobb. Var förvirrad.
2007: Började plugga till behandlingspedagog i Norrköping. Det bästa valet i mitt liv so far.
2008: Åkte till Sydafrika första gången, blev kär i ett land på andra sidan jorden. Hittade en fin vän i Pia. Fram och tillbaka med Micke hela året.
2009: Åkte till Sydafrika. Igen. Flyttade isär med Micke. Utbildad behandlingspedagog! Galen sommar med Lollo och Matilda. Mycket skatehäng och långa nätter.
2010: Tredje gången i Sydafrika, träffade Nina som alltid kommer vara min själsfrände. Jacob fick mig att gå vidare, trots att han sårade mig. Flyttade till Mjölby. Blev fast anställd.
2011: Brasilien & Chile med Nina. Turkiet med Therese. Fizzo (no words needed)
2012: SYDAFRIKA på riktigt!!! Träffade min motsats men ändå min tvilling i Dina.

Jag ångrar inget. Jag är där jag är nu tack vare allt det här.

Det känns som allt det här hänt under 3 år. Inte 10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar