1 juni 2012

Lazy friday

Har grejat lite med Southern Ambitions YouTube-sida. Lagt upp lite klipp och så. Jag har letat fotbollslag i Kapstaden. Jag har städat badrum och kök. Jag har slängt massa skor och tagit tag i mig själv och ska sälja många par på loppisen i morgon. Det där med skor alltså.. Men har helt enkelt bara 30 kilo på mig att packa till Sydafrika så jag kan INTE ha med mig 20 par skor, så är det bara.

Ska dra en sväng till Spångsholm och hämta saker till loppisen sen, och handla mat, det ekar i kylen. Två veckor till i den här lägenheten. 1,5 år har jag bott här. Bra för att vara jag. Kommer sakna lyan. Men det är inte värt 9000 kr bara föra att ha det bekvämt sista tre månaderna i Mjölby. Inte min grej. Och tänk så skönt att inte ha nån lägenhet att städa innan jag drar i september. 

Jag börjar bli nervös inför flytten, inför att BO i ett annat land. Det är så sjukt att det blir av. Jag har kämpat för det här i 3 års tid. Jag VET att det är rätt, men vissa dagar undrar jag om jag är lite galen. Men jag vet att det löser sig med allt när jag väl är där. Jag kommer inte hamna på gatan, jag kommer inte bli utan vänner, jag har tak över huvudet och om allt skiter sig så har jag en biljett hem. Framförallt så kommer allt bli sjukt jävla AWSOME, för Kapstaden är nog ta mig fan världens bästa stad med största utbudet av precis allt för precis alla. har aldrig träffat någon som varit besviken på den staden. 

Nu ska jag fortsätta städa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar