31 juli 2012

Pengar.......

Jag har ju tänkt fel. Jag har tänkt att den lön jag får 27 aug är för den halva månaden jag jobbar i september. Att man får lönen i förväg och sedan att ob:n läggs på i efterhand. Men man får ju för den månad man precis jobbat och Ob:n är från månaden innan. Det här betyder att jag får en hel lön den 27 aug och en halv lön den 27 september. OJ vad det räddar min resa. Jag trodde att jag bara skulle få en halv lön till, innan jag åker, och har haft fet ångest för att jag inte alls sparat lika mycket pengar som jag trott jag skulle kunna. Jag har hittills lagt undan ca 14 000 (7000 gick till flygbiljetten) men hade hoppats på att kunna lägga undan minst 20 000. Hade aldrig lyckats med det om jag bara fått en halv lön till men, med 1,5 lön till så blir det fan INGA problem. Gud så jävla skönt.

Jag älskar att svära. Svenska svordomar är så otroligt "svaga". Vad betyder fan, jävlar och helvete i ett ganska oreligiöst Sverige?? I Kroatien säger man "Knulla din mamma vilken god pizza". Det kan man ju kalla fula ord som betyder något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar