14 augusti 2012

jobbe jobbe

Tagit ett extrapass inatt. Cash is king, i alla fall för tillfället. I morgon ska jag vara LEDIG och göra så lite som möjligt. Ska dock gå och simma en sväng. Gjorde det idag med. 1000 m. 20 längder. 40 min. Helt ok. jag måste börja röra på mig. Jag och Matilda har börjat att rapportera varandra om ALLT vi äter och varje gång vi rör på oss mer än vanligt. Det hjälper. Idag tänkte jag ta ett glas Pepsi till maten men när jag kom på att jag måste säga det till Matilda och skämmas för att jag inte kan låta bli, ja då lät jag bli! Så simma eller promenera i morgon blir det helt klart!

ABF har hört av sig till mig och vill att jag kommer och föreläser om Sydafrika och vad jag gjort när jag är där. Kul! Det är spännande det här, saker faller på plats, allt jag jobbat för i flera år börjar äntligen betyda en massa, inte bara för mig, utan för andra runt omkring. Uppskattning. Nyfikenhet. Jag gillar det. Jag planerar lite i huvudet hur jag ska lägga upp föreläsningen. Nervöst kommer det vara, jag är inte van vid sånt, men kul ska det bli.

Nehe, glo på film på jobbet. Hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar