30 oktober 2012

USA

17 personer har dött i USA än så länge av orkanen. Jättehemskt MEN: OJOJOJ, undrar hur många som dör varje dag i svält i olika delar av afrika, eller hur många som just nu dör i Syrien eller hur många som sakta men säkert tynar bort i AIDS för att det inte finns tillgång till bromsmedicin. Jag undrar hur många som dog i senaste jordbävningen i Pakistan? hur många dör varje dag i Sydafrika? ÄH jag vet inte. Men det är då fan fler än 17 stycken.

MEDIA är ett sjukt fenomen, som äcklar mig.

3 kommentarer:

  1. Kan inte annat än hålla med dig, och med den här "stormen" så pratas det nästan bara om hur många som dött i USA inte hur många offer den skördat innan den kom dit.

    SvaraRadera
  2. har tänkt exakt samma...

    SvaraRadera
  3. Kunde inte sagt de bättre själv, själv har jag slutat typ läsa nyheter, iallfall skvaller tidningen Aftonbladet och expressen, deras "nyheter" stressar mig, för jag fattar inte hur så många anställda jobbar med att skriva så mycket skit och sen kalla de för "nyheter"! ärligt talat, de har ju makten att förändra vårt sätt att tänka osv, och istället för att nyttja den till någon nytta, präntar dem in i våra hjärnor om de senaste skvallret, något jävla kungabrölopp, senaste träningsformen, och blablabla, och när de väl tar upp något relevant, ja då ligger den artikeln typ lääängst ner! Jag undrar om det är vi som vill läsa sånt skit och därför skriver dem som skit, eller om det är dem som har fått oss att vilja läsa sånt skit istället för att läsa ordentliga nyheter.. Konflikten i Palestina exempelvis, eller Syrien och Pakistan som du nämde, eller situationen i Kongo osv, herregud.. världen brinner och vi lägger våra skattepengar på något kungabrölopp! Aja, vi gräver iaf vår egen grop :)

    SvaraRadera