12 september 2006

Valet den 17...

Jag vet faktiskt precis vad jag ska rösta. Det känns bra.
har gått in för det som fan. Hade redan bestämt mig innan nästan, men ville kolla för säkerhets skull. Men min åsikt förändrades inte ett dugg efter flera tester och lästa hemsidor. nej. Ohly, du vet att du har min röst på söndag.
Alla som röstar blått får skämmas, i alla fall om ni bryr er om de som inte har allt serverat på ett silverfat redan vid födseln. Hur FAN ska alla stackars sjukpensionärer, pensinärer, arbetslösa, sjukskrivna, ensamstående föräldrar osv klara sig tro ni? Genom att ta tag i sina liv? Ja så kan man ju tänka om man vill. Jag tror 98% VILL och FÖRSÖKER "ta tag i sitt liv"... De andra två procenten ska väl inte avgöra för resten av oss? De som lever på bidrag för att de e lata osv som de blå gärna skyller på. De är en LITEN del av samhället. det är den STORA delen med RIKTIGA problem som behöver hjälp av de som har råd att hjälpa. Hur skulle Sverige se ut om vi inte alla hjälps åt att hjälpa varandra? Och vi hjälper INTE de som har det dåligt genom att sänka deras bidrag/a- kassa eller liknande.
Och tänk så braaaaaaa med privatisering av vården så att de som är fattiga och blir sjuka inte har råd med samma vård som de som är rika och blir sjuka. Tänk så rättvist =) (vi kanske ska börja köpa halva bullar snart? hehe)

haha. Nu kommer jag få en MASSA som blir sura på mig och skriver och vill diskutera detta med mig, för att "mina argument inte håller". Men jag lovar. De håller om jag får förklara de ingående. Det är bara lite jobbigt så här på en blogg. orkar inte skriva så mycket. Men visst. vill ni diskutera så finns jag på tanija_cs@yahoo.se

Jag har inte mycket annat att skriva. Vet ni varför? För att jag mår bra!! Hehe

Micke. du är allt för mig. Går sönder utan dig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar