28 januari 2007

P3 GULD

Jag har länge klagat på mig själv för att jag blivit så lat när det handlar om att upptäcka ny musik. Men så äntligen fick jag se att det kan vara bra att jobba natt ibland. För klockan var ungefär halv tre på natten och jag gläppte på tv:n. På svt2 visades p3Guld i repris med världens jävla roligaste Pelle "Howlin" som programledare... Och ett band(artist) som uppträdde var Juvelen. Fy helvete vad jag anar att jag kommer gilla honom. Han har tydligen spelat i Pine forest Crunch (kommer ni ihåg? året var 1996, de släppte en singel som låg på listorna då när indiepop faktiskt låg på "kommersiella" listor, inte bara på trackslistan) och även i Kamera som var ett av mina favoritband 2003. I alla fall. Det är någon slags funk-pop-elektronika och det var hur bra som helst! Måste hitta mer.

Japp. Ibland är det bra att jobba natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar