15 september 2007

ja ni gott folk

Det är sådär lagom pretentiöst och bra som faaaaaan som jag hoppas på

----------------------------
I Hagnesta Hill
blinkar TV-ljusen
Jag gör vad jag kan
drömmer mig bort
I Hagnesta Hill
bland de identiska husen
Rycker vi till reklamen avbryts med sport

(ref.)
Ingenting
Först kom ingenting
Sen kom ingenting
sen kom ingenting
men ingenting är ingenting

De jävlarna tog oss en efter en
de ljög och bedrog oss med sanningen
de jävlarna tog min älskling där
från krönet av kullen kan jag se..
min förlorade värld (ref)

Jag ska göra nånting
jag ska slå er med häpnad
gå över en gräns
jag ska bryta mig ut

Jag älskar dig så
som att vara beväpnad
och under belägring
kan jag skjuta mig ut

(ref)
__________________
//Och visst bor det ett skrik
Nånstans i ditt lugna tysta liv
En vild fantasi
som dränkts i lådvinsnostalgi//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar