3 september 2007

Svar

det blev nåt fel när jag skulle svara på kommentaren här nedanför. Så jag skriver ett inlägg i stället.
(så nu kommer alla veta vilket jobb jag sökt som jag hoppas på)
Regurd:

Jag menar att jag har vettig musiksmak ur den synvinkel att corren vill ha skribenter som lyssnar på pop. Och de vill dessutom ha fler tjejer på redaktionen. (att de dessutom söker lite kaxiga smådryga personer som vågar säga vad de tycker känns ju inte helt dåligt heller för min del haha) Jag tycker saker om den musik jag gillar MEN kan vara objektiv. Jag kan absolut skriva en dålig recension även om det är mitt favoritband. Jag går gärna på spelningar med band jag INTE hört talas om eller kanske inte ens gillar. Och jag skulle vara lika ärlig ändå. Det är ju inte lätt att veta för dig som inte känner mig. Men alla som känner mig tror jag kan instämma att är det nåt jag är så är det ärlig =) Jag är dessutom en allätare som kan gå utanför mina ramar när det gäller musik. jag säger att jag lyssnar på pop, men både harcore, rock och emo kan slinka ner ibland..

Jag menar dessutom det att FÅ skivorna man recenserar och gå gratis på spelningar är ganska bra betalt för mig. Sen vet ju varken du eller jag om man faktiskt får betalt utöver det? Och jag ser det hela som en utmaning och nåt som är bra att ha i bagaget för framtiden. jag har även skrivit en del för corren tidigare, även om det inte var om musik.. Så helt jävla askass är jag ju inte på själva skrivandet.. =)

Och om hundra söker ett jobb och jag är en av 20 som är kvar så anser jag det ganska bra. Om jag tävlar i vad som helst som jag inte är proffs eller inlärd i ordentligt så är 20 av 100 rätt bra enligt mig? Men alla tycker vi ju olika. om jag däremot kommer på 20:e plats av 100 i en fotbollsturnering med mitt lag och mitt lag är ett bra lag, DÅ skulle jag vara besviken. Men som sagt. nu är det ett jobb som jag inte gjort förut (skrivit, men inte om muisk) och som det är ganska många som sökt. Så jag är nöjd. Men inte helnöjd. Det blir jag bara om jag får jobbet.

Det är måndag. jag är trött. jag har cyklat omkull (skriver om det senare) och har ont i höften och jag är grinig... :)

2 kommentarer:

  1. Anonym7:35 em

    du sa att en spelning kostar 80-300 spann... nej det gor det inte!
    Om du vill at jag ska spela kostar det aldrig mindre an 2500:- och da pratar vi 3 timmar och inte en sekund mera

    SvaraRadera
  2. hahahahahahahahahahaha jag menade att GÅ på en spelning kostar 80-250 kr.. herregud vad tror du om mig ? att jag är efterbliven??

    SvaraRadera