10 december 2007

blahaj

kan ju säga att diskussioner är det gott om i klassen.
orkar inte förklara mer ingående men;

varför bi, homo eller hetero?
Varför inte bara sexuell?
varför svensk, utlänning eller invandrare?
varför inte bara människa?
(kan köpa att man SJÄLV kan må bra av att veta hur man själv ser på sig själv, men varför bry sig så mycket om hur andra ser på det?)

jag orkar inte med alla dessa kategoriseringar! De skapar bara massa motsättningar som göra att vi ser olika på olika människor. Problemet finns bara om man tycker att t.ex en homosexuell ska behandlas olikt en heterosexuell. Men det problemet finns inte i den här gruppen så jag förstår inte problemet eller diskussionen..

Speciellt inte inom detta arbete. Spelar det nån roll VEM som slår? Är inte problemet ATT någon slår?

och ja, jag överdrivet lite nu FÖR att provocera. Detta är en diskussion som byggts upp sakta men säkert och som börjar bli tröttsam i ett visst sammanhang. Jag är mer vidsynt än så här egentligen. Men som sagt. handlar om ett visst sammanhang..

Aja. så känner jag i alla fall.

:)

3 kommentarer:

  1. Anonym9:38 em

    idag köpte jag kent-biljett. har du åkt till sydafrika när de spelar här eller ska du gå? (ja jag är dement...)

    SvaraRadera
  2. Anonym9:12 fm

    Precis samma tankar slog mej härom morgonen när jag kolla nyhetsmorgon och dom diskuterade våldsbrott mot homosexuella. Varför sätta etikett på allt? Och varför, varför bry sej så mycket om vad andra människor sysslar med. Tröttsamt är det.

    SvaraRadera
  3. Anonym10:10 fm

    Ja ska vi köra juldagen ihop då? När behöver man fixa biljett?

    SvaraRadera