14 december 2007

pappsen

pappa var visst i tidningen igår.
kommunfullmäktige.
pappa sa nåt i stil med att "i kroatien hade vi utegångsförbud efter 22 för alla under 18, kanske något att fundera på?" Han menade såklart inte detta ordagrant men ville väl ha sagt att något måste göras för att jobba mot ungdomsvåldet/gatuvåldet, och att man börjar ha mer koll på var sina barn är om kvällarna är kanske en bra start. Men någon i C tog det ordagrant och sa då lite käckt att "det där sa jag för flera år sedan och då skrattade de flesta åt mig, och dessutom låter inte det där något som en vänsterpartist skulle tycka" Pappa sa då; "Jag får nog backa lite då, för "moderat" eller så vill jag ju inte kallas" . Haha. lite humor har han allt.

Sen avsluta han med att säga att den 10 juni var inte ett bra datum för möte eftersom Sveriges första match i EM är då. HAHA. Ordförande Jim Kellander (Annas pappa!) ändrade dock inte datum. haha.

det är bra att de tar upp det absolut viktigaste? tihi..

Har fått höra det förut. Min far är lite udda. Men det är det jag gillar med honom..

2 kommentarer:

  1. Anonym6:54 em

    Min är med udda. Och det är faktiskt mer än handboll och trav som gäller i Mantorp (som journalisten skrev). HAHA

    Puss och kram!

    SvaraRadera
  2. ja det tror jag nog med. hehe. det är bra med konstiga pappor. hälsa arwid att man kan vara vänner fast ens pappor är lite olika politiskt. han frågade mig lite om det på platens. haha

    SvaraRadera