18 december 2008

I-landsproblem

Jag har stora problem men att lägga mycket pengar på kläder och saker. Jag tycker det är skitjobbigt. Jag tänker alltid på allt annat man kan göra för pengarna. Var jag skulle kunna åka, vilken god mat jag kan köpa, hur mycket jag kunde sparat till Sydafrikaresan, att jag kunde klippt mig i stället, eller kanske köpt nåt till nån annan som behöver saker mer än mig, eller att det säkert går att hitta liknande för mindre pengar, eller att jag ahde kunnat gå ut och ha kul med vännerna i stället, eller köpt några cdskivor.. Ja allt som är kläder, skor, väskor - det sållas oftast bort av mig. Jag lägger nog inte mer än 3000 på sånt per år. Och jag vet att det är ganska lite. Jag räknar in jackor, jeans, skor, mössor ALLT i de pengarna. Jag är inte med i HM club för jag kommer inte upp i 2000 per år varje år liksom..

Med det sagt. jag köpte ett par skor idag. de här:

De kostade bara 400 IDAG. På Blondinbellas shop. Jag gillar inte att stödja henne, då hon fan i mig använder päls (och är moderat, men det är inte lika viktigt i frågan) men det här erbjudandet var grymt. Skorna kostar egentligen 800 men det här dygnet såldes de alltså för 400. Skorna är INTE "jag" men jag älskar dem och jag gör sällan det med skor. Det finns en anledning till att jag typ bara äger converse, jag tycker alla skor är så hiskeligt fula. Så, efter lite pepptalk med malin som tänker helt annorlunda än mig när det handlar om att shopa, så tog jag pengar från mitt sparkonto och köpte skorna. Jag kommer nu som straff sitta inne hela helgen och inte göra av med en enda krona! Det är så det funkar i min värld. Jag har alltid en uttänkt budget, typ för varje vecka beroende på vad jag har på kontot. Och den här helgen hade jag möjlighet att spendera 300 hade jag räknat ut, men nu spenderade jag 400 i stället.. så jag ska sitta hemma i helgen..

men fina skor fick jag i alla fall. hoppas jag. TÄNK om de är asfula i verkligheten sen. haha. fan.

1 kommentar:

  1. Anonym12:36 em

    Kan bara tack detsamma, hade roligt idag :)

    Jag har dom där skorna i svart, dom är sköna!

    Vi ses på onsdag ja, kram!

    SvaraRadera