22 januari 2009

cover?

Ni vet när man hör en låt och inte kan komma på vilken det är? Jag hade en ännu jobbigare situation i somras.. Min bror hade en låt som han spelade som fastnade i mitt huvud direkt.. Så här gick den, ni har säkert hört den förut:



Problemet med detta? Jo, den satte sig på huvudet och jag var säker på att det gjorts en cover på låten av någon annan artist. Jag gick en hel dag, jag lovar, precis hela tiden så gick refrängen i mitt huvud, på repeat. Gick och smånynnade i gassande sol. Inte fan tänkte jag att det kunde vara en svensk låt jag var ute efter. Försökte ju bara komma på nån artist som gjort samma låt.. Men, så mitt i en saluhall I Pula, Kroatien, precis vid en stor död fisk så kom jag på det och brast ut i sång där mitt bland folket, som inte ens förstår svenska:



Det ska tilläggas att det här är en låt som skriker 2003 i mitt huvud, med minnen av Kent-konsert på Sthlm Stadio och Robbie Williams på samma ställe och sjukt bra sällskap hela den sommaren.. Jag älskade den här låten och jag minns när den spelades på debaser, älskade debaser, första gången jag var där dessutom.. Sommaren 2003 var en rolig sommar som jag alltid kommer minnas..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar