30 juli 2011

bra mail jag fått inatt...

Hej. Jag läste artikeln i Corren, i tisdags. Jag hade ett par frågor jag ville ställa.. Jag hoppas få svar på ett par av dem. Jag kör;

Har du nånsin tänkt att dom där ensamkommande flyktingbarnen du jobbar med egentligen är äldre än 18 år? Finns det en slags tankegång, eller, jag menar..finns det alls i bakhuvudet att någon eller några av "dina" kids kanske sagt att de är under 18 år för att förbättra chanserna att få permanent uppehållstillstånd?

Kanske spelar det inte någon roll alls i förlängningen, eller i det stora hela, men det måste väl kännas lite udda ibland, att jobba med "ensamkommande barn" med gråa tinningar, osv.? Hur ställer du dig till allt det här, Tania? Räcker det att 'kommun' säger till dig vad du ska göra o säga? Har du några egna tankar eller är du rädd för att få sparken från ett riktigt glidar-jobb?

"Här Tania har du de nya grabbarna som du kommer jobba med nu framöver" .. Ett helt gäng nyinkomna! .. Det framgick inte i intervjun i Corren, men..Kan du någon gång känna att det inte alltid är kul med strul, som rubriken sa? Jag vill inte vara jobbig, räknar inte med att du kommer svara något vettigt. Försök gärna att ha i åtanke att åtminstone nån miljon personer kommer läsa det du skriver, om du skriver något. Mvh.



Publicerar mitt svar snart..

3 kommentarer:

  1. Känns annars som ett mail med attityden "JAG förtjänar ett svar av dig Tania, bemöda dig med att ta ställning till MINA frågor"..

    Annars kanske det fanns någon relevans i mailet, jag vet inte..

    SvaraRadera
  2. Nej jag vet inte heller. Känns bara som de där typiska sakerna folk slänger ur sig. "de är så fula o dumma som kommer hit och ljuger" Det är i alla fall vad jag läser mellan raderna... Men jag kan ha fel...

    SvaraRadera
  3. "Hur ställer du dig till allt det här, Tania? Räcker det att 'kommun' säger till dig vad du ska göra o säga? Har du några egna tankar eller är du rädd för att få sparken från ett riktigt glidar-jobb?"

    Det gillar jag mest. jag är ju känd för att aldrig säga vad jag tycker...

    SvaraRadera