20 juli 2012

Rutiner och ordning och reda

Jag har insett att jag har blivit mer och mer en ren oreda igen. Jag har i stort sett inga rutiner kvar, jag planerar aldrig saker och om jag gör det så ändras alltid planerna i sista stund. Jag kommer nog trivas mycket bra i Kapstaden :) Lite mer manana manana och lite mer "det löser sig" i mitt liv skulle få mig att må bra. Så om två månader kommer jag vara den ordningsamma fast jag här i Sverige är en av de minst ordningsamma... Kultur... Spännande.

Jag skulle ha åkt till Sya och stått på loppis i morgon. Men nu har jag ingen bil. Mammas bil är inte att lita på och pappa ska ha sin bil. Ja jag vet, jag är 28 snart och borde ha min EGEN bil. Men nu fungerar jag inte så, mitt liv fungerar inte så. Jag har inte råd eller tid att ha en egen bil. En lögn att jag inte har råd, ok, men jag har ingen LUST att lägga pengar på en bil, låter det mer ärligt kanske? De pengarna kan gå till annat, så som resor och nöjen, som gör mitt liv mer givande.

Jag har gått och blivit sjuk. Det är irriterande. Jag vill faktiskt komma igång att träna. jag funderar på att trotsa förkylningen och springa lite ändå. Vad tror ni? Kanske springa bort till mamma, hämta Longboarden och sen åka hem på den? Men jag har inte riktigt tid eller lust att bli assjuk heller, så det är nog en dum idé. Jag vet att jag inte är tjock. Men jag trivs inte med den degklump som skapats på magen och mina "love handles" är alldeles för stora nu! Inte alls kärleksfullt kan jag lova. Mer hat!

Känner mig stressad. Vill inte vara här. Idag är en sån dag då jag önskar att det var i morgon jag skulle flytta till Kapstaden. Vill komma bort från den här vardagen nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar