10 augusti 2012

Pepp

Jag har precis fått veta mer om boende osv i Sydafrika. Jag kommer bo gratis i ett hus med 13 (!) rum, ha eget rum och eget badrum. Jag kommer utöver det få 2000 R i månaden vilket är ca 2500 kr, men i värde skulle jag nog säga att det är som att ha ca 4000 att leva på i Sverige. Mat är billigare, transport är billigare, gå ut är billigare :) Alltså, det kommer vara som att vara student i Sverige rent ekonomiskt. Inga problem. Jag hoppas ju även att jag kan lägga undan så pass mycket på mina två sista löner så att jag kommer ha lite extra pengar att röra mig med.

Det är 5 veckor kvar nu, det börjar kännas, jag börjar oroa mig lite, undra, fundera, bli nervös.
MEN jag vet att det löser sig, det gör det alltid och jag längtar något fruktansvärt efter sol, värme, hav, människorna.

1200 att leva på till den 27. Bara börja öva redan nu på att leva snålt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar